For standholdere
Vi har åbent for ansøgninger til stande til Fantasyfestival 2025.
Praktiske oplysninger til dig, der ønsker at søge en stand på Markedspladsen eller Torvet
Du kan ansøge om en stand i Riddersalen, hvis du sælger bøger, tegneserier, brætspil, rollespilsudstyr, cosplaytilbehør mm., eller I er en forening med fokus på fantasygenren.
Sælger du crafts, keramik, kunst, illustrationer, smykker mm., skal du ansøge om en stand i Kunstnerhjørnet, på Markedspladsen eller Torvet.
Standstørrelser
- Lille stand: 2x2,5 meter
- Mellem stand: 3x4 meter
- Stor stand: 6x4 eller 3x8 meter
Priser
- Lille stand: 10% af omsætningen inkl. startpris kr. 1.250 + eventuelle tilkøb
- Mellem stand: 10% af omsætningen inkl. startpris kr. 2.500 + eventuelle tilkøb
- Stor stand: 10% af omsætningen inkl. startpris kr. 5.000 + eventuelle tilkøb
Priserne er eksklusive moms.
Omsætningen opgøres eksklusive moms.
Standholdere skal senest 1. september 2025 melde ind, hvilke betalingsmidler de modtager på Fantasyfestivalen. Standholderne forpligter sig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.
Senest 1. oktober 2025 skal standholdere indsende dokumentation for deres indtjening under Fantasyfestivalen. Herefter fremsender Esbjerg Kommunes Biblioteker en samlet faktura til standholderne.
Udstyr på standen
Alle stande kommer med borde, stole, mulighed for el og WiFi, samt standkort. Antal afhænger af størrelsen på standen.
- Lille stand: 1 bord + 1 stol + 2 standkort + strøm og WiFi
- Mellem stand: 4 borde + 2 stole + 4 standkort + strøm og WiFi
- Stor stand: 6 borde + 4 stole + 6 standkort + strøm og WiFi
Alt andet udstyr skal standholdere selv medbringe. Dette gælder også forlængerledninger.
Tilkøb
Det er muligt at tilkøbe spanske vægge samt yderligere borde, stole og standkort. Antal afhænger af pladsen på standen.
- Bord kr. 100,-
- Stol kr. 25,-
- Spansk væg kr. 50,- (så længe lager haves)
- Standkort kr. 100,-
Standkort indeholder opsætningsforplejning og adgang til VIP-rummet på Hovedbiblioteket, hvor der under festivalen vil være mulighed for kaffe, the, kage og frugt. Standkortet giver også adgang til alle foredrag og aktiviteter på festivalen, med undtagelse af de foredrag mm. der kræver pladsreservation.
Betingelser
Fantasyfestivalens fokus er fantasy, og det er vigtigt for os, at standene udviser et samlet billede af fantasygenren. Det er derfor kun muligt at ansøge om en stand, hvis standens indhold har relation til fantasygenren, det være sig i form af bøger, rollespilsartikler, spil eller andre relaterede fantastiske genrer som for eksempel horror.
Det er et krav, at standholderne er til stede på standen i hele messens åbningstid både lørdag og søndag. Standholderne bedes om ikke at pakke standen ned før messens slutning søndag.
Det vil være muligt at stille op allerede fredag 19. september 2025. Nærmere oplysninger om opsætning og nedtagning fremsendes inden Fantasyfestivalen sammen med diverse andre praktiske informationer.
Afbooking af stand skal ske senest 4 uger før festivalen. Afbookes standen herefter, opkræves fuld standpris.
Ansøgning om stand
Ansøgning om stand i Riddersalen foregår på mail til Fantasyfestivalen
Ansøgningsfrist er 12. januar, kl. 23.59. Ansøgningen skal indeholde en kort beskrivelse af standholder inkl. navn og evt. CVR-nummer, ønsker til standstørrelse(r) i prioriteret rækkefølge, samt kontaktinfo.
Da vi modtager langt flere ansøgninger, end vi har stande, er der ingen garanti for, at man som ansøger får en stand. Dette gælder også standholdere, som tidligere har haft en stand på Fantasyfestivalen.
Henvendelser efter ansøgningsfristen kan komme i betragtning til ventelisten. Ventelisten gælder kun for et år ad gangen, så ønsker du at blive skrevet op igen, skal du henvende dig igen, når der åbnes op for ansøgning om stande året efter.
Du kan ansøge om en stand i Kunstnerhjørnet, hvis du sælger crafts, keramik, kunst, illustrationer, smykker mm., der har fokus på fantasygenren.
Sælger du bøger, tegneserier, brætspil, rollespilsudstyr, cosplaytilbehør mm., eller er du del af en forening med fokus på fantasygenren, henviser vi til standene i Riddersalen, på Markedspladsen eller Torvet.
Standstørrelse
Alle Kunstnerhjørnets stande måler 2x2,5 meter.
Pris
10% af omsætningen inkl. startpris kr. 500 + eventuelle tilkøb.
Prisen er eksklusive moms.
Omsætningen opgøres eksklusive moms.
Standholdere skal senest 1. september 2025 melde ind, hvilke betalingsmidler de modtager på Fantasyfestivalen. Standholderne forpligter sig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.
Senest 1. oktober 2025 skal standholdere indsende dokumentation for deres indtjening under Fantasyfestivalen. Herefter fremsender Esbjerg Kommunes Biblioteker en samlet faktura til standholderne.
Udstyr på standen
Alle stande kommer med 1 bord med sort dug + 1 stol + 1 standkort + strøm og WiFi.
Alt andet udstyr skal standholdere selv medbringe. Dette gælder også forlængerledninger.
Tilkøb
Det er muligt at tilkøbe spanske vægge samt yderligere borde, stole og standkort. Antal afhænger af pladsen på standen.
- Bord kr. 100,-
- Stol kr. 25,-
- Spansk væg kr. 50,- (så længe lager haves)
- Standkort kr. 100,-
Standkort indeholder opsætningsforplejning og adgang til VIP-rummet på Hovedbiblioteket, hvor der under festivalen vil være mulighed for kaffe, the, kage og frugt. Standkortet giver også adgang til alle foredrag og aktiviteter på festivalen, med undtagelse af de foredrag mm. der kræver pladsreservation.
Betingelser
Vi forventer, at du er en udøvende kunstner indenfor tegne- og malerkunst, craft og lignende samt producerer varer af høj kvalitet inden for fantasygenren. Forfattere og forlag henvises til messeområdet i Riddersalen.
Det er et krav, at standholderne i Kunstnerhjørnet er til stede i hele messens åbningstid både lørdag og søndag. Standholderne bedes om ikke at pakke standen ned før messens slutning søndag.
Det vil være muligt at stille op allerede fredag 19. september 2025. Nærmere oplysninger om opsætning og nedtagning fremsendes inden Fantasyfestivalen sammen med diverse andre praktiske informationer.
Vi forventer, at din stand bliver udsmykket med dug, rekvisitter samt din kunst, så du bidrager til, at publikum får en så farverig og spændende oplevelse af Kunstnerhjørnet som muligt. Du skal selv medbringe rekvisitter til ophæng, hvis du ikke ønsker at tilkøbe spanske vægge.
Du er velkommen til at udøve/demonstrere din kunst på din stand. Det kræver ikke et CVR-nummer at sælge på standen.
Afbooking af stand skal ske senest 4 uger før festivalen. Afbookes standen herefter, opkræves fuld standpris.
Ansøgning om stand
Ansøgning om stand i Kunstnerhjørnet foregår på mail til Fantasyfestivalen
Ansøgningsfrist er 12. januar, kl. 23.59. Ansøgningen skal indeholde en kort beskrivelse af dig selv og din kunst inkl. navn og evt. CVR-nummer, links til hjemmeside eller sociale medier hvor du viser/sælger din kunst (f.eks. Facebook, Instagram eller Etsy), kontaktinfo samt vedhæftet foto af din kunst og et portræt.
Ved fremsending af ansøgning samtykker du, at foto og tekst må bruges på Fantasyfestivalens hjemmeside, katalog, Facebook og Instagram, hvis du får en stand.
Vi tager forbehold for ændringer.
Da vi modtager langt flere ansøgninger, end vi har stande, er der ingen garanti for, at man som ansøger får en stand. Dette gælder også standholdere, som tidligere har haft en stand på Fantasyfestivalen.
Henvendelser efter ansøgningsfristen kan komme i betragtning til ventelisten. Ventelisten gælder kun for et år ad gangen, så ønsker du at blive skrevet op igen, skal du henvende dig igen, når der åbnes op for ansøgning om stande året efter.
Du kan ansøge om en stand på Markedspladsen, hvis du sælger mad, drikkevarer, merchandise, crafts, keramik, kunst, illustrationer, smykker mm., med fokus på fantasygenren.
Sælger du brætspil mm., er du formidler eller en del af en forening med fokus på fantasygenren, kan du også ansøge om en stand på Markedspladsen.
Priser
Vi har inddelt standene på Markedspladsen i 5 forskellige kategorier rent betalingsmæssigt:
- Forening: Gratis
- Formidler unde indtjening: Gratis
- Formidler med indtjening: 10% af omsætning inkl. startpris kr. 500* + evt. tilkøb
- Lille madbod: 15% af omsætning inkl. startpris kr. 2500* + evt. tilkøb
- Stor madbod: 15% af omsætning inkl. startpris kr. 2500* + evt. tilkøb
*inklusive strøm og vand
Prisen er eksklusive moms.
Omsætningen opgøres eksklusive moms.
Standholdere skal senest 1. september 2025. melde ind, hvilke betalingsmidler de modtager på festivalen. Standholderne forpligter sig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.
Senest 1. oktober 2025 skal standholdere indsende dokumentation for deres indtjening under Fantasyfestivalen. Herefter fremsender Esbjerg Kommunes Biblioteker en samlet faktura til standholderne.
Mulighed for udstyr
Udstyr på standen
- Du kan søge om adgang til strøm. Forlængerledning skal du selv medbringe.
- Standkort til antal tilmeldte.
Tilkøb
- Bord kr. 100
- Stol kr. 25
- Telt kr. 100 (så længe lager haves)
Standkort indeholder opsætningsforplejning og adgang til VIP-rummet på Hovedbiblioteket, hvor der under festivalen vil være mulighed for kaffe, the, kage og frugt.
Standkortet giver også adgang til alle foredrag og aktiviteter på festivalen, med undtagelse af de foredrag m.m., der kræver pladsreservation.
Betingelser
Det er et krav, at standholderne på Markedspladsen er til stede i hele Festivalens åbningstid både lørdag og søndag. Standholderne bedes om ikke at pakke boden ned før festivalens slutning søndag.
Det vil være muligt at stille op allerede fredag 19. september. Nærmere oplysninger om opsætning og nedtagning fremsendes inden Fantasyfestivalen sammen med diverse andre praktiske informationer.
Afbooking af stand skal ske senest 4 uger før festivalen. Afbookes standen herefter, opkræves fuld standpris.
Ansøgning om stand
Ansøgning om stand på Markedspladsen foregår på mail til Fantasyfestivalen
Ansøgningsfrist er 29. januar kl. 23.59. Ansøgningen skal indeholde en kort beskrivelse af dig selv og din stand inkl. navn og evt. CVR-nummer, evt. links til hjemmeside eller sociale medier hvor du viser/sælger dine produkter (f.eks. Facebook, Instagram eller Etsy), kontaktinfo, samt vedhæftet foto af din stand.
Ved fremsending af ansøgning samtykker du, at foto og tekst må bruges på Fantasyfestivalens hjemmeside, katalog, Facebook og Instagram, hvis du får en stand.
Vi tager forbehold for ændringer.
Da vi modtager langt flere ansøgninger, end vi har stande, er der ingen garanti for, at man som ansøger får en stand. Dette gælder også standholdere, som tidligere har haft en stand på Fantasyfestivalen.
Ansøger du til flere områder (Markedspladsen eller Torvet), bedes du tydeliggøre din prioritering af område i ansøgningen.
Henvendelser efter ansøgningsfristen kan komme i betragtning til ventelisten. Ventelisten gælder kun for et år ad gangen, så ønsker du at blive skrevet op igen, skal du henvende sig igen, når der åbnes op for ansøgning om stande året efter.
Du kan ansøge om en stand på Torvet, hvis du sælger snacks og/eller drikkevarer, merchandise, rollespilstilbehør, crafts, keramik, kunst, illustrationer, smykker m-m., med fokus på fantasygenren.
Sælger du måltider og mad, der ikke kan klassificeres som snacks og/eller drikkevarer, skal du ansøge om en stand på Markedspladsen.
Sælger du bøger, tegneserier, brætspil m-m., eller er du del af en forening med fokus på fantasygenren, skal du ansøge om en stand i Riddersalen, eller på Markedspladsen.
Priser og størrelser
Standstørrelse
Alle Torvets stande vil være ens, og forventes enten at være træhytter med salgsvindue, eller telte med sider.
Standen måler 3x2 meter.
Pris
- Salg af merchandise, rollespilstilbehør, crafts, kunst m-m.: 10% af omsætning inkl. startpris kr. 500* + eventuelle tilkøb
- Salg af snacks og/eller drikkevarer: 15% af omsætning inkl. startpris kr. 2.500* + eventuelle tilkøb
*inklusive strøm
Priserne er eksklusive moms.
Omsætningen opgøres eksklusive moms.
Standholdere skal senest 1. september 2025 melde ind, hvilke betalingsmidler de modtager på Fantasyfestival. Standholderne forpligter sig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.
Senest 1. oktober 2025 skal standholdere indsende dokumentation for deres indtjening under Fantasyfestival. Herefter fremsender Esbjerg Kommunes Biblioteker en samlet faktura til standholderne.
Muligheder for udstyr
Udstyr på standen
- Der medfølger 2 standkort til alle stande.
- Standen må pyntes efter lyst, hvis skruer, tape, søm osv. pilles ned igen, når du forlader Fantasyfestival.
- Standen kan aflåses.
Alt andet udstyr skal standholderne selv medbringe. Dette gælder også lys, forlængerledninger, og hængelåse til at aflåse standen.
Tilkøb
Det er muligt at tilkøbe borde, stole, og yderligere standkort.
- Bord kr. 100,-
- Stol kr. 25,-
- Standkort kr. 100,-
Standkort indeholder opsætningsforplejning og adgang til VIP-rummet, hvor der under festivalen vil være mulighed for kaffe, the, kage og frugt. Standkortet giver også adgang til alle foredrag og aktiviteter på festivalen, med undtagelse af de foredrag mm. der kræver pladsreservation.
Betingelser
Det er et krav, at standen er åben i hele Fantasyfestivals åbningstid både lørdag og søndag. Der vil være mulighed for at holde standen åben til opvarmning af Fantasyfestival allerede fredag 19. september 2025 i tidsrummet kl. 12 - 00, samt udover Fantasyfestivals åbningstid lørdag 20. september 2025 i tidsrummet kl. 18 - 00. Standholderne bedes om ikke at pakke standen ned før Fantasyfestival afsluttes søndag 21. september 2025.
Det vil være muligt at stille op fredag 19. september 2025. Nærmere oplysninger om opsætning og nedtagning fremsendes inden Fantasyfestival, sammen med diverse andre praktiske informationer.
Du er velkommen til at udøve/demonstrere din kunst på din stand.
Det kræver ikke et CVR-nummer at sælge på standen.
Afbooking af stand skal ske senest 4 uger før festivalen. Afbookes standen herefter, opkræves fuld standpris.
Ansøgning om stand
Ansøgning om stand på Torvet foregår på mail til Fantasyfestivalen.
Ansøgningsfrist er 29. januar kl. 23.59. Ansøgningen skal indeholde en kort beskrivelse af dig selv og din stand inkl. navn og evt. CVR-nummer, evt. links til hjemmeside eller sociale medier hvor du viser/sælger dine produkter (f.eks. Facebook, Instagram eller Etsy), kontaktinfo samt vedhæftet foto til promovering af din stand.
Ved fremsending af ansøgning samtykker du, at foto og tekst må bruges på Fantasyfestivalens hjemmeside, katalog, Facebook og Instagram, hvis du får en stand.
Vi tager forbehold for ændringer.
Da vi modtager langt flere ansøgninger, end vi har stande, er der ingen garanti for, at man som ansøger får en stand. Dette gælder også standholdere, som tidligere har haft en stand på Fantasyfestivalen.
Ansøger du til flere områder, f.eks. både på Markedspladsen og Torvet, bedes du tydeliggøre din prioritering af område i ansøgningen.
Henvendelser efter ansøgningsfristen kan komme i betragtning til ventelisten for indeværende festivalår. Ventelisten gælder kun for et år ad gangen, så ønsker du at blive skrevet op igen, skal du henvende dig igen, når der åbnes op for ansøgning om stande året efter.
Opstilling og nedtagning:
Som standholder skal du være til stede i hele Festivalens åbningstid både lørdag d. 20. september fra kl. 10-18 og søndag d. 21. september fra kl. 10-16.
Du kan stille op allerede fredag d. 19. september, men vent venligst med at pakke din bod ned til festivalens slutning søndag. Du modtager nærmere oplysninger om opsætning og nedtagning inden Fantasyfestivalen sammen med diverse andre praktiske informationer.