Skip til hoved indholdet

For standholdere

Vi har endnu ikke åbent for ansøgninger til stande på Fantasyfestival 2025

Praktiske oplysninger til dig, der har fået en stand

Opstilling og nedtagning:

Som standholder skal du være til stede i hele Festivalens åbningstid både lørdag d. 14 september fra 10-18 og søndag d. 15. september fra 10-16.

Du kan stille op allerede fredag d. 13. september, men vent venligst med at pakke din bod ned til festivalens slutning søndag. Du modtager nærmere oplysninger om opsætning og nedtagning inden Fantasyfestivalen sammen med diverse andre praktiske informationer.


Afbooking af stand:

Afbooking af stande skal ske senest 15 dage før festivalen. Afbooker du standen inden for 14 dage før festivalen, opkræver vi fuld standpris.

Vi glæder os til at se din fantasystand i Riddersalen.

Størrelse og udstyr:

I Riddersalen har alle stande borde, stole, standkort, el og wifi. Antallet afhænger dog af størrelsen på din stand: 

  • Lille stand: 2 x 2,5 meter. 1 bord, 1 stol og 2 standkort.
  • Mellem stand: 3 x 4 meter. 4 borde, 2 stole og 4 standkort.
  • Stor stand: 6 x 4 eller 3 x 8 meter. 6 borde, 4 stole og 6 standkort.

Alt andet udstyr skal du selv medbringe. Det gælder også forlængerledninger.

Tilkøb:

Du kan tilkøbe yderligere borde, stole, standkort samt spanske vægge. Antallet, du kan tilkøbe, afhænger af pladsen på din stand.

  • Bord: 100,-
  • Stol: 25,-
  • Spansk væg: 50,- (så længe lager haves)
  • Standkort: 250,-

Hvad er et standkort?

Standkortet indeholder opsætningsforplejning og adgang til VIP-rummet, hvor der under festivalen er morgenmad, kaffe, the, kage og frugt.

Standkortet giver også adgang til alle foredrag og aktiviteter på festivalen med undtagelse af de foredrag mm., der kræver pladsreservation.

Priser og vigtige datoer:

  • Lille stand: 10% af omsætningen inkl. startpris kr. 1.250* + eventuelle tilkøb
  • Mellem stand: 10% af omsætningen inkl. startpris kr. 2.500* + eventuelle tilkøb
  • Stor stand: 10% af omsætningen inkl. startpris kr. 5.000* + eventuelle tilkøb

*inklusiv strøm og vand og eksklusiv moms.

Omsætningen opgøres eksklusiv moms.

Du skal senest d. 01/09 2024:

  • orientere os om, hvilke betalingsmidler, du modtager på festivalen. Du forpligter dig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.

Du skal senest d. 20/09 2024:

  • indsende dokumentation for din indtjening under Fantasyfestivalen. Herefter fremsendes samlet faktura af Esbjerg Kommunes Bibliotekers administration.

Vi glæder os til at se din stand i Kunstnerhjørnet. 

Udsmyk gerne din stand med dug, rekvisitter samt din kunst, så du bidrager til, at publikum får en farverig og spændende oplevelse af Kunstnerhjørnet. 

Nogle stande har mulighed for ophæng af billeder i sort stof - ellers skal du selv medbringe rekvisitter til det. 

Du kan både sælge din kunst (kræver ikke CVR. nr.) og udøve/demonstrere kunst på din stand. 

Størrelse og udstyr: 

Alle stande i Kunstnerhjørnet måler 2 x 2,5 meter og kommer med:

  • 1 bord med sort dug
  • 1 stol
  • 1 standkort
  • Strøm og wifi

 Alt andet udstyr skal du selv medbringe. Det gælder også fx forlængerledning. 

Tilkøb:

Du kan tilkøbe yderligere borde, stole, standkort samt spanske vægge. Antallet, du kan tilkøbe, afhænger af pladsen på din stand.

  • Bord: 100,-
  • Stol: 25,-
  • Spansk væg: 50,- (så længe lager haves)
  • Standkort: 250,-

Hvad er et standkort?

Standkortet indeholder opsætningsforplejning og adgang til VIP-rummet, hvor der under festivalen er morgenmad, kaffe, the, kage og frugt.

Standkortet giver også adgang til alle foredrag og aktiviteter på festivalen med undtagelse af de foredrag mm., der kræver pladsreservation.

Priser og vigtige datoer:

  • 10% af omsætningen inkl. startpris på kr. 500* + eventuelle tilkøb

*inklusiv strøm og vand og eksklusiv moms.

Omsætningen opgøres eksklusiv moms.

Du skal senest d. 01/09 2024:

  • orientere os om, hvilke betalingsmidler, du modtager på festivalen. Du forpligter dig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.

Du skal senest d. 20/09 2024:

  • indsende dokumentation for din indtjening under Fantasyfestivalen. Herefter fremsendes samlet faktura af Esbjerg Kommunes Bibliotekers administration.

Vi har inddelt standene på Markedspladsen i 5 forskellige kategorier betalingsmæssigt:

  • Forening: Gratis
  • Stemning u/indtjening: Gratis
  • Stemning m/indtjening: 10% af omsætning - dog min. 500,-*
  • Lille madbod: 15% af omsætning – dog min. 2.500,-*
  • Stor madbod: 15% af omsætningen – dog min. 5.000,-*

*inklusiv strøm og vand og eksklusiv moms.

Omsætningen opgøres eksklusiv moms.

Vigtige datoer:

Du skal senest d. 01/09 2024:

  • orientere os om, hvilke betalingsmidler, du modtager på festivalen. Du forpligter dig samtidig til kun at modtage de oplyste betalingsmidler.

Du skal senest d. 20/09 2024:

  • indsende dokumentation for din indtjening under Fantasyfestivalen. Herefter fremsendes samlet faktura af Esbjerg Kommunes Bibliotekers administration.

CVR: 29 18 98 03
EAN: 5798004930410




Magiske skabninger, storslåede portaler, nederdrægtige skurke, modige helte, unikke verdener og den store kærlighed. Fantasy indeholder det hele.

Hvert år, den tredje weekend i september, fejrer Fantasyfestival i Esbjerg genren som tryllebinder børn, unge og voksne.

Vi ses i Esbjerg - magiens hovedstad.

Kontakt Fantasyfestival
Send os en mail

Læs tilgængelighedserklæring